Politikker

Fødselsdage i vuggestuen

Børnenes fødselsdag er en fest. Vi hygger ekstra til frokost, synger fødselsdagssang og fejrer barnet. Forældrene må gerne medbringe lidt lækkert, vi kan hygge med. Tag evt. en snak med personalet om, hvad der kunne give mening at give sit barn med.

Fødselsdage i børnehaven

I Børnehaven fejrer vi gerne barnets fødselsdag. Vi giver dem en rigtig dejlig dag. Vi hejser det store flag udenfor, pynter gruppen med flag, synger en selvvalgt fødselsdagssang og hygger os sammen på gruppen. Børnehaven giver en lille selvvalgt gave fra den hemmelige fødselsdagskiste. Hvis det ønskes, må barnet rigtig gerne medbringe noget til uddeling på gruppen. Aftal gerne med personalet, hvordan og hvornår I ønsker dagen afvikles.

Søvn

Små børns søvn er vigtig for deres udvikling og trivsel. Derfor sover børnene i vuggestuen efter behov. De mindste vil blive puttet til formiddag, når de har behov, og de får lov til at sove, til de vågner. De vil ligeså blive puttet til middag/eftermiddag ved behov.

De større børn, der kun sover en gang, vil blive puttet efter frokost og får efter aftale med jer lov til at sove, til de selv vågner. Søvnbehovet er individuelt, og vi ser på det enkelte barns behov. Har et større barn ikke behov for middagslur mere, har det mulighed for at komme ud og lege på legepladsen eller lege indenfor sammen med de andre børn, som heller ikke sover til middag.

Vuggestuebørn kan låne en barnevogn i vuggestuen til at sove i, hvis den er ledig. Ønsker man derimod, at barnet skal sove i egen barnevogn, er det også muligt at medbringe egen barnevogn. Dette kræver dog, at der er plads. Barnet skal spændes fast i en af vuggestuens seler, som er sikkerhedsgodkendte. Børnene har også mulighed for at sove indenfor enten i et sovetelt eller på en madras.

Børnehavebørn bliver puttet med deres sut eller sovedyr i senge med soveposer i vores "stillerum", så I skal ikke medbringe dyner. Når børnene er puttet, sidder der en voksen hos dem i en halv time eller til de sover. De børn, der ikke sover efter den halve time, kommer med op og ud på legepladsen.